airco

No problem with the wheather on this moment, but I can't switch off the airconditioner in my Xantia HDI 90 hp end '99. The switch works, light in the switch goes off but the airco still stays
working. Maybe a relay is sticking, but where can I find that relais.
Answer please in English or Dutch
D.J.
Add pictures here
‚úĖ
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload

You switch off the cooling compressor but NOT the fan , so it will go on blowing.
Theo
Add pictures here
‚úĖ
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
wrote:

I know, I know. But till a week ago I could switch of the cooling/compressor, but now it is not possible anymore.
I kow how it works, I,m still driving Xantia's with airco since 1997
D.J.
Add pictures here
‚úĖ
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload

Hoe weet gij dan dat hij nog draait ? Geluid buiten de wagen ?
Theo
Add pictures here
‚úĖ
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
wrote:

Heel gewoon aan de temperatuur Theo, als je de airco uitschakelt krijg je normaal ongekoelde buitenlucht naar binnen en nu blijft die lucht koud, bij dit weer zo'n 13 graden. Kortom: hij koelt nog steeds de lucht wat hij voorheen niet deed. Nou niet gaan zeggen dat ik dan de temperatuurregelaar hoger moet zetten. Ik wil gewoon zoals ik altijd deed tegen het eind van de rit de airco uitzetten en dat lukt nu niet meer, dus ergens blijft volgens mij een relais hangen, maar waar zit dat ding.
D.J.
Add pictures here
‚úĖ
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload

Korrekt is de manier om 's morgens geen vochtige zware lucht binnen te krijgen. Volgens mij is de condensafvoer van de koelbatterij bij de Xantia slecht er blijft teveel water in staan.
Doe jij dat een kilometer of tien voor je stopt, zodat het kondenswater kan wegdrogen ?
Theo
Add pictures here
‚úĖ
<% if( /^image/.test(type) ){ %>