Problemen C5 vering computer

Zoals beloofd zou ik nog terug komen als in vervolg op mijn eerdere berichten over verings- en computerproblemen bij mijn C5 deze zijn opgelost. Na lang aandringen en brieven aan de dealer is het nu zover.

De volgende punten zijn hiervoor aangepast.

Vering en weglegging: Nieuwe veerbollen aan de achterzijde (een zeer grote verbetering)

Opnieuw uitlijnen van de de wielen door een banden specialist De Egel te Hoorn. (dit niet door de dealer laten doen, zij hebben geen goede apparatuur) Hierna geen extreme banden slijtage. Ik zit nu op 30.000km en kan zeker nog 20.000km verder. Voor de uitlijnen was de auto altijd zoekende bijv. op de trambaan ging hij alle kanten op. Nu geen enkel probleem meer.

Banden laten balanceren bij dezelfde specialist. (dealer moet met een tussenstuk de aluminium velgen uitbalanceren. wat niet goed lukt)

Bandenspanning is erg belangrijk regelmatig te controleren. Zie in linkerdeurstijl.

Computer. Computer ging op tilt doordat een fout zat in het schempje op het dasboard. Dit is vervangen, waarna geen problemen meer zijn geweest.

Dus samenvattend bij de dealer nieuwe veerbollen laten plaatsen en voor rekening van hem bij een goede autobanden specialist alles laten uitlijnen en balanceren. Verder een nieuw display laten plaatsen. Alles onder garantie.

Succes,

Piet

Reply to
Piet
Loading thread data ...

Message i.d.: news:1059039620.72913@cache1, by author Piet aka inspired me,

Hartstikkende mooi dat de problemen zijn opgelost. Fijn dat er garantie is, maar ja, daarom koop je ook bij een dealer en betaal je ook iets meer als zonder garantie. Goed opgelost. En nu kan je echt genieten van het mooie rijden. Laatst reed ik in een luxe wagen van Zuid Duitse makelij (zeven nog iets) en mij viel ineens op wat een prachtige vering mijn XM heeft. :-)

Reply to
2Rowdy

dat gevoel heb ik ook wel eens als ik in mijn civicje stap die is comfortabeler dan menig franse auto

marcel

Reply to
marcel

Gefeliciteerd Piet !

Ik kan niet anders zeggen dat de fa. vd. Maat bij mijn C5 er ook alles aan deed om de problemen op te lossen. Jammer genoeg hadden ze het na 1,5 jaar sleutelen nog niet onder controle. Aldoende leert men.

Ik hoorde van een potentiele koper dat ze de hele kabelboom van mijn C5 hadden vervangen. Blij dat ik dat exemplaar niet meer heb. Wat zal dat ding piepen en kraken. Het is jammer, het was een heerlijke auto om te rijden. (behalve de zijwindgevoeligheid dan).

Eric

Reply to
E.S.®

Ook van de Maat, mijn eerdere dealer kan het probleem van balanceren en uitlijnen niet verrichten. Beter kan je naar de Egel in Hoorn gaan. Overigens heb begrepen dat zij wel meer voor Van de Maat hebben gedaan.

Heb je geen C5 meer?

Piet

"E.S.®" schreef in bericht news:1059085660.429081@cache2...

Reply to
Piet

Nope. Na 1,5 "storing uitlaatgas" en "storing katalisator" kon ik het ding niet meer zien. Rij je op vakantie net de tunnel van Lyon binnen, gaat dat ding op 2 poten lopen etc. Wat een ellende. Ik had echt een maandagmorgen exemplaar. Het is denk ik het risico als je als een van de eersten een nieuw model koopt.

De dealer heeft nagenoeg het aankoopbedrag terugbetaald na tussenkomst van de rechtbijstandsverzekering.

Tja, na 2CV, BX, XM dacht ik weer een probleemloze auto te kopen. Nu rijden we Toyota.

Eric

Reply to
E.S.®

Probeer die andere Duitse fabrikant heeft en verbaas je.

Reply to
Marten Hoffmann

Ah. Moet je toch eens in een BX of XM gaan rijden. ;-)

Reply to
2Rowdy

Message i.d.: news:1059149797.860179@cache1, by author Piet aka inspired me,> Piet

Dat verbaast mij. Ik dacht dat de C5 verder ontwikkeld was en beter zou veren. Raar.

Reply to
2Rowdy

Message i.d.: news: snipped-for-privacy@news.xsall.nl, by author Marten Hoffmann aka inspired me,

Je bedoelt toch niet de stug verende Golf?

Reply to
2Rowdy

Niet zo zeker. Mijn BX was harder dan mijn GS, mijn XM was dan weer beter dan mijn BX. Mijn Xantia lijkt iets beter dan mijn BX maar slechter dan mijn XM.

Het is mijn gevoel, vergelijkend meten heb ik niet gedaan, ik had uiteindelijk altijd slechts een wagen ter beschikking.

Theo

Reply to
Theo van Riet

MotorsForum website is not affiliated with any of the manufacturers or service providers discussed here. All logos and trade names are the property of their respective owners.