Tankproblemen Punto diesel

Ik heb een Punto diesel van 1994. Nou heb ik bij bijna alle benzinestations problemen met tanken: Als ik het tankpistool inknijp slaat ie bij 9 van de 10 tankstations gelijk weer af. Dan moet ik enorm prutsen door bijvoorbeeld het pistool een stukje te draaien, of de diesel echt heel langzaam naar binnen te laten druppelen, waar je niet echt vrolijk van wordt. Bij sommige tankstations (waar het tankpistool wat smaller is) gaat het wel goed, maar bij de meeste niet (vooral Tango niet, helaas).

Het lijkt erop alsof de vulopening veel te klein is voor het tankpistool, waardoor het afsluitklepje niet wordt weggeduwd.

Heeft iemand hier ervaring mee en is hier eventueel wat aan te doen?

Groeten, Bart.

Reply to
Bart Jongman
Loading thread data ...

Since this is a mainly english lanuage newsgroup I'll try to translate this post, for I have quite the same problem with my 1995 Punto 1.2:

The problem (1994 Punto diesel) is, that when trying to fuel the car at nearly all gas stations, the fueling pistol immeadiatly closes shut after triggering. This makes fuling a drag, since you have to get the fuel in nearly droplet by droplet. There are gas stations with slightly smaller pistols, with which the fueling goes pretty well, but in about 9 out of 10 cases the process doesn't work. Bart now assumes that the openinmg for the tankpistol at his car is too small and asks for someone who might have some advice what to do.

In my case, pulling out the pistol some centimeters before triggereing works in most cases. The problem with that is that you have to keep holding the pistol during the fuling process for it's not in deep enough to lock.

Any other ideas or comments?

Greets

Eric

Reply to
Eric Gutz

Thanks for the translation! I'll try your suggesion, i hope it will work for my diesel car also, because the tankpistol is bigger then the pistol for benzine cars.

More suggestions are welcome!

"Eric Gutz" schreef > > Ik heb een Punto diesel van 1994.

Reply to
Bart Jongman

(mk1) punto filler necks are bad, i have changed loads of these before from customers complaining about this problem. this rarely fixes the problem in my experience, my technique is too put the pistol in all the way at an angle, 90 degrees or so. hope that helps.

Reply to
undergraduate-car-mechanic

MotorsForum website is not affiliated with any of the manufacturers or service providers discussed here. All logos and trade names are the property of their respective owners.