död saab 9000cse -96

Hjälp!

har ett litet problem med min saab 9000 cse 2,0 ltt efter tankning så är bilen död?!? startmotor går runt men bilen tänder inte vad kan det vara för fel? luktar lite bränt(läs mycket) i motorrummet på bilen.

alla säkringar är hela vad jag kan se. kan det vara databoxen som har sagt upp sig eller något annat?

tacksam för tips/ hjälp snarast

Reply to
Magdalena Arneving
Loading thread data ...

Tthis means "help!", easy enough!

You seem to heve problems with your Saab 9000 2.0 LPT after filling her up, something with a startmotor but i can't make anything of the bilen stuff (billen in dutch means butt, but i guess that's not what you mean)

I think you checked the fusebox, and that all seems to be OK in there.

I'm still in the dark about what's wrong exactly , do you speak english, even german or dutch will do....

Reply to
Zweef®

"Magdalena Arneving" skrev i en meddelelse news:HTD6d.4499$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net...

Hej Magdalena.

Det kan vära dit tändningsmodul - DI-kassetten. Du är säkker att du inte har tanket dieselolja? ;o)

Om inte annat, så kanske det är bättre att ställa frågon på Saab Turbo CLub of Sweden's hemsida:

formatting link
Ställa frågan i det forum som hettar: "Motor och motorstyrning".

M.v.h. Henrik - Danmark

Reply to
Henrik B.

"Zweef®" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@news.demon.nl...

I believe she has a fried DI-module......burnt smell in the engine-compartment.... ;o)

Cheers!

Reply to
Henrik B.

in article snipped-for-privacy@news.demon.nl, Zweef® at snipped-for-privacy@vrijemeel.nl wrote on 29/09/2004 20:44:

"Hey-alp" :)

I think it's more like "it cranks but does not fire up".

"Bilen" is "car" BTW (the feminine form, I think, or is that "bilar"?) ... My arse!!! :)

Indeed :) The 9000 makes it easy for us non-Swedish speaking people by using the word säkringar on the flap that drops down in the glove box. We have a fun forum here:

Learning Swedish the SAAB way :)

formatting link
Have you (Magdalena) checked the relays that sit above the fuse box? Undo the two Torx 20s under the glove box and the 4 (IIC) around the box. Then, pull the glove box out. There are a stack of relays you'll be able to see there - I think one is the fuel pump relay. There are a handful in the engine bay, too.

Good luck,

Paul

Reply to
Paul Halliday

"Henrik B." skrev i meddelandet news:415b1328$0$232$ snipped-for-privacy@dread16.news.tele.dk...

Tack för tipsen skall testa di kassetten och fråga på stcs sidan>

Reply to
Magdalena Arneving

De startmotor gaat rond maar de (automo)biel ontsteekt niet, wat kan daar falen? 't ruikt een beetje naar brand (lees veel) in de motorruimte van de 'biel (Zweeds is niet zo moeilijk)

ja, ja, dat is natuurlijk het eerste waar jij aan denkt... :-)

weet ik zo net nog net...Volgens mij is het gewoon de roemruchte DI cassette, zo een die je altijd in reserve moet hebben.

-- MH '72 97 '77 96 '78 95 '79 96 '87 900T8

Reply to
MH

Hejsan Magdalena,

Alternativt kunne det tänkes at bränslepumpen har gåt sönder - det er hänt för mig. Men OK - 'elektriske luktar' i motorrummet peker på defekt DI-modul.

(forlåt mit 'skandinaviske') Per - Danmark '95 9000 2.3LPT

Reply to
Per Laursen

"Per Laursen" skrev i en meddelelse news:415c4866$0$189$ snipped-for-privacy@dread12.news.tele.dk...

Hej Per.

DI-modulet blev skiftet igår - bilen kører igen. ;o)

Cheers!

Reply to
Henrik B.

Eeehhhhhh.........

.... :-)

Reply to
Zweef®

MotorsForum website is not affiliated with any of the manufacturers or service providers discussed here. All logos and trade names are the property of their respective owners.