Specialist Q Volvo 940LPT

Hello,

I am having a huge problem with my 940 LPT 1997

It makes a few misfirings at idle when hot, everything has been tried (new Jettronic unit, new injectors, new rpm sensor, new lambda sond, new idle motor, new ing.coil, distr plugs inj.cables etc.)

I have made a compr. check add it is fine, the car runs fine above idle and at idle when cold, and the "misses" at idle is not specific to any cylinders - it is not one cylinder making the miss.

I am a marine engineer and qoite skilled in fault tracing but this ine makes me nut!!

Atidle is have charge air pressure - is that normal - what is the specifications for idle charge air pressure? could it be a failing waste gate?

When i disconnect the La´mbda the Jettronic dosent give any fault codes - is that normal? is there a fuse anywhere for the Lambda?

Hope someone can help

Reply to
ENN
Loading thread data ...

Hej!

Dit problem lyder meget bekendt. Jeg er desværre ikke i stand til at hjælpe med et godt svar. Jeg har samme model og årgang og samme lidt irriterende tændingsfejl. Jeg købte bilen for 4 år siden og den har været sådan hele tiden. Desværre kender jeg ikke andre der har samme motortype så jeg har ikke været sikker på om det er normalt. det kunne være at den konstante regulering fra lambda sonden, kunne give en for mager blanding en gang imellem.

Jeg har haft fejl på lambda sonden, og det viste sig ved stort bensinforbrug, som jeg faktisk blev opmærksom på under en tur til Fyn hvor jeg først troede, at der var opstået en fejl på tankmåleren men kort efter tændte den gule advarsel lampe. Jeg kørte ind på næste tankstation, hvor jeg også kunne konstatere at der var sod i udstødningsrøret. Jeg koblede batteriet fra i nogle sekunder for at nulstille fejlkoderne i computeren. Derefter startede jeg og kørte endnu 150 Km inden lampen igen tændte. Da jeg var kommet hjem skiftede jeg lambda sonden, som iøvrigt også var helt tilsodet. Jeg prøved at have bilen startet uden at tilkoble den nye sonde, og der kom ikke umiddelbart nogen lampeindikation. Så jeg går udfra at der skal gå et stykke tid uden signal fra lambda sonden før det registreres som fejl. Jeg har desuden prøvet at sætte et skop på den nye lambdasonde og den skifter helt fint.

Jeg har ligesom dig skiftet adskillige dele, alt i tændings systemet på nær bosch computeren, som sidder under ratstammen inde i bilen. Har du skiftet tændingsmodulet der sidder på inderskærmen i motorummet?

Jeg ved ikke om der er ladetryk fra turboen i tomgang men jeg har svært ved at se at det skulle betyde at tændingen misser på en cylinder ind imellem.

Hvis du skulle finde en løsning kunne jeg godt tænke mig at høre hvad det kunne være.

Med venlig hilsen

Per Hauge snipped-for-privacy@ph-n.dk

"ENN" skrev i en meddelelse news:41963ed8$0$302$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

Reply to
Per Hauge

Just a thought but have you tried the TPS (throttle position sensor) its connected to the butterfly valve underneath the inlet manifold, this informs the ECU when the throttle is at idle - if its not receiving this signal then the switch could be U/S or more likely need adjustment - when properly set-up the tiniest amount of throttle movement will cause the switch to click - you can adjust it by listening to it - the give away for this fault is to lean a mixture when hot causing misfire - when cold the engine will be running on enriched fuel through 5 injector or whatever is fitted, and when running its on enriched fuel via the other engine air sensors. Mike

Reply to
M ALDER

MotorsForum website is not affiliated with any of the manufacturers or service providers discussed here. All logos and trade names are the property of their respective owners.