safety belts are blocked

after a light (parking) collission the safety belts blocked of my Saab 900S '96. Also the airbag popped. Anyone has a suggestion about repair as I lack the money to renew it and I cant sell the car like it is now. The dealer said that the breaks and stearings power should be out of order to like the rest but it is not. Can somebody explain that???

cheers, Luc

Reply to
Pieter Holthuis
Loading thread data ...

Are you sure it was a light collision? It doesn't make sense that the airbag has deployed if it was only a minor collision.

If I'm correct your car has automatic belt tensioners which are almost sure to have worked if the airbag has also deployed. Because these tensioners work one time only and are likely the cause of the blocked belts, I'm afraid you are going to have to completely exchange your seatbelts.

Mark

Reply to
Mark Gerritsma

Hi Mark, Bedankt voor je e-mail.. ik schrijf maar in het nederlands want response van de engelstalige Saab broeders heb ik tot dusver niet gehad. Dat ik deze vraag in de groep gooi heeft vooral te maken met mijn beperkte kennis van (moderne)techniek waardoor je helemaal aangewezen bent op het advies van dealer en schade expert. Zoals de laatstgegenoemde die na enige reparaties van 2000 Euro me toch liet staan met een schadeauto. Wat dat betreft is zo'n 'nieuwe' Saab 900 toch een auto waarbij je (voor tweede hands onderdelen in ieder geval) geld uit het raampje gooit.

Ik stel je antwoord zeer op prijs en ik hoop dan ook dat je me kan adviseren in deze; het was een 'light collision' in die zin dat mijn auto al stil stond en de tegenligger die op de verkeerde weghelft reed dacht er voorlangs te kunnen glippen. Dit zal met hooguit 30 of 40 km geweest zijn maar het was glad en hij slipte (frontaal). Tegenligger Total en Saab 900 technisch Loss. Nu leek dit overdreven op het eerste gezicht. Ingedeukte voorbumper recht trekken en inbouw van tweede hands koplampen en gril zodat hij er weer toonbaar uitzag was zo gebeurd bij mijn schade-expertt voor 500 Euro exclusief materiaal. Hij reed verder weer prima en de pasagiers-gordel en airbag zou ook wel lukken dacht hij, maar toen kwam het... Het leek een kettingreactie..eerst hield de bestuurdersriem er mee op en toen de versnellingsbak en bij de reparatie hiervan brak nog eens het gedeelte van de uitlaat wat aan de motor vast zit. Kortom nog eens 700 Euro aan uren voor het plaatsen van een andere versnellingsbak excl. materiaal. De prijs van zo'n bak durf ik niet eens te noemen. Dit moest er even uit. Maar nu mijn vraag.

- wil ik mijn auto in originele staat terug brengen, met airbag (1200) euro en gordels (600 euro) en de rest dan ben ik minimaal weer 2000-euro kwijt. Is dit na zo veel ellende raadzaam, of kan dit eerder het begin zijn van nog meer ellende en is het scheppen met de luiken open.(er staat inmiddels

195.000 op de teller) Weet iemand wat je nog kan vragen voor een Saab 900 ('96) met oppervlakkige maar zichtbare schade of doe ik er goed aan om hem ter inruil aan te bieden aan de eerste de beste dealer.De auto ziet er verder overigens nog heel mooi uit maar ik denk dat ik de vlogende keer voor een 900 classique zou gaan

Ik sta open voor alle originele suggesties groet,

Piet "

Reply to
Pieter Holthuis

Je zou ook nog eens kunnen vragen in;

formatting link
(Saab European Community)
formatting link
of
formatting link

------ MH '72 97 '77 96 '78 95 '79 96

formatting link

Reply to
MH

"Pieter Holthuis" wrote in message news:... > Hi Mark, > Bedankt voor je e-mail.. ik schrijf maar in het nederlands want response van > de engelstalige Saab broeders heb ik tot dusver niet gehad. > Dat ik deze vraag in de groep gooi heeft vooral te maken met mijn beperkte > kennis van (moderne)techniek waardoor je helemaal aangewezen bent op het > advies van dealer en schade expert. Zoals de laatstgegenoemde die na enige > reparaties van 2000 Euro me toch liet staan met een schadeauto. > Wat dat betreft is zo'n 'nieuwe' Saab 900 toch een auto waarbij je (voor > tweede hands onderdelen in ieder geval) geld uit het raampje gooit. >

Reply to
Pieter Holthuis

MotorsForum website is not affiliated with any of the manufacturers or service providers discussed here. All logos and trade names are the property of their respective owners.