Ik ga morgen naar 2 xm`s kijken een diesel sedan en een benzine break. De benzine is een rouwauto en moet terug worden gebouwd naar een personen versie.
Dingen waarop ik moet letten??
Verder zou de break op gas moeten, g3?
merci
peter
Hello,
I`ll be looking at 2 xm tomorrow, 1 diesel sedan and one petrol break (former hurse) the petrol version has done only 60 k (ktrs)
Wat die rouwauto betreft, je hebt in ieder geval ruimte genoeg voor de gastank... Ik heb ooit eens iemand gekend die had een lijkwagen met kist en al gekocht. Vond hij handig voor de krik en het reservewiel en wat ander los gereeschap. Had altijd zeer veel bekijks bij pech of het wisselen van een lekke band.....
Even serieus, het voordeel van een rouwauto is dat er nooit echt mee gescheurd is, ze zijn vaak goed behandeld. Nadeel is dat er veel korte ritjes mee zijn gemaakt. Vandaar de lage km-stand. Niet altijd al te best voor de motor en de versnellingsbak. Is voor een iesel weer erger dan voor ee benzine motor, dus alles kan mee vallen. Of is het een automaat? Een ander voordeel is dat een XM in het zwart gewoon heel erg mooi is. Soms heeft een als rouwauto gebruikte XM net als het ambulance model een wat hoger dak. Zeer practisch.
Zelf heb ik nu bijna een jaar een type 2 uit 1998, berline, 2.1 TD automaat, kleur: zwart. Bevalt uitstekend.
MotorsForum website is not affiliated with any of the manufacturers or service providers discussed here.
All logos and trade names are the property of their respective owners.