volvo 240 van diesel

Hallo,

Ik ben op zoek naar een auto van dit type met grijs kenteken in goede staat. Ik heb nog wel een vraag. Is de diesel uit 1992 een 6-cilinder uitvoering?

pepijn

Reply to
pepijn
Loading thread data ...

"pepijn" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@posting.google.com...

Alle diesels in de 700/900 modellen en naar ik meen ook in de 200's zijn 6 cylinder Volkswagen diesels. Het is dezelfde motor als in de Volkswagen LT bus. Soms voorzien van een turbo. Mits goed (d.w.z. nauwgezet) onderhouden kan de motor een behoorlijke levensduur halen. Ik heb een 765 uit 1986 met

535.000 km op de klok.
Reply to
H Vlems

Is inderdaad een VW V6 cyl diesel. Aanbeveling: niet doen! Rij liever LPG in een 240 perfect match.

Succes,

Martijn

Reply to
Martijn

Hoezo niet doen? Ik heb begrepen dat die diesels oersterk zijn. En dat een motor sneller slijt op gas...

Reply to
pepijn

Integendeel. Bij deze diesel is dat niet het geval, ze zijn donweg slecht gebouwd. Bel maar een willekeurige Volvo hobbygarage, ze zullen je hetzelfde zeggen en zijn spreken uit ervaring. Vorige week nog een 240 estate met

545.000 km gezien, en hij reed nog goed, op lpg.

Met gas komt de motor eerder op temperatuur omdat gas een hogere verbranding heeft. Gas rijden is dus beter dan benzine. Op gas rijden betekent wel dat rubbers wel iets eerder slijten en dat het verbruik 10% slechter is dan benzine. LPG heeft een minder energetische waarde per eenheid dan benzine en of diesel. Rubbers zijn overigens niet duur en zijn bij Volvo erg goed. Bij LPG blijft je olie ook transparant itt benzine/diesel waar de olie zwart wordt. Gas geeft ook een betere verbranding en is daarom beter voor het milieu.

Wat denk je dat een nieuwe/gereviseerde turbo, dieselpomp en verstuivers kosten?

Succes,

Martijn

Reply to
Martijn

Het is een 6 cylinder in-lijn. Aanbeveling: wel doen als je maar regelmatig onderhoud verricht.

"Martijn" schreef in bericht news:3fd77853$0$4667$ snipped-for-privacy@news.euronet.nl...

Reply to
H Vlems

Martijn, it is a straight 6 (in-line) not V6.

Cheers, Peter.

: : : Hoezo niet doen? Ik heb begrepen dat die diesels oersterk zijn. En dat : een motor sneller slijt op gas...

Reply to
Peter Milnes

When I was looking for a car for my sister some months ago, I've seen at least 20 or 30 200 series diesels with more than 300000 km. Some even with more than 500000 km. I agree that they are not as bullet-proof as the redblocks, but with good maintenance, they aren't bad either.

As far as I know, the 200 series diesels were not turbo engines (at least mine 1989 van isn't).

Reply to
Maarten De Munck

MotorsForum website is not affiliated with any of the manufacturers or service providers discussed here. All logos and trade names are the property of their respective owners.