Vraag C180 benzine

Ik heb sinds 2001 een C180 Benzine. En ben helemaal niet tevreden over het "warm" draaien van de motor. Als ik de auto koud start en rij totdat de temperatuur meter begint optelopen, loopt de motor niet goed.(net of hij met stoten, trekken/remmen loopt). Herhaaldelijk ben ik in de mercedes-garage geweest maar die kunnen niets vinden. Wel is er de lambasond vervangen maar het probleem blijft. Wie kan mij helpen??

Alvast, Dré Meuffels

Reply to
Dré Meuffels
Loading thread data ...

At what rpm does the motor idle, as a matter of intersest? Is it steady (constant rpm)?

The problem description appears to be that while the engine is cold it does not run well. The Merc garage can find nothing. The lamda sensor was checked but the problem stays.

Is the peoblem intermittent? Did the garage not see your problem?

DAS

For direct contact replace nospam with schmetterling

Reply to
Dori A Schmetterling

I translate the Dutch (poorly to English) as:

The 2001 C180 gas engine runs well cold but as it warms up and is hot it runs poorly. M-B shop can't find a problem.

Without knowing this particular engine class or the history of THIS engine, I believe a vacuum leak may be the problem. A vacuum leak allows unmetered air into the engine. That small amount of added air dilutes the air / fuel ratio causing the engine to run poorly. Such a leak can be from a broken or disconnected vacuum hose or a leak in the air intake duct or the intake manifold's joint with the cylinderhead. While the engine is cold sufficient fuel is injected to overcome the leak, similarly while driving but at idle the otherwise small leak is relatively large.

*Babel Fish Translation* Help

*In het Nederlands:* Zonder deze bepaalde motorklasse of geschiedenis van DEZE motor te kennen, geloof ik een vacuümlek het probleem kan zijn. Een vacuümlek staat unmetered lucht in de motor toe. Dat de kleine hoeveelheid toegevoegde lucht de lucht/brandstof verhouding veroorzakend de motor verdunt om slecht te lopen. Een dergelijk lek kan van een gebroken of losgemaakte vacuümslang of een lek in de buis van de luchtopname of de verbinding van de opnameverzamelleiding met cylinderhead zijn. Terwijl de motor koud is wordt de voldoende brandstof ingespoten om het lek te overwinnen, zo ook terwijl drijvend maar bij nutteloos het anders kleine lek vrij groot is.

Reply to
T.G. Lambach

MotorsForum website is not affiliated with any of the manufacturers or service providers discussed here. All logos and trade names are the property of their respective owners.