Clutch renewal Range Rover

As the friction plate of my RR '81 needs to be replaced a question: I've no equipment to take the engine out. So I thought to do it from the inside of the car. Take out the gear cover plate , loosen both propshafts ,take out the bolts of the bell housing, support the engine ,loosen also the mounting bolts on the chassis. After supporting also the gearbox, move it backwards away from the engine ,and renew the clutch. Anyone done this before ? Or is there not enough space to move the gearbox far enough backwards? Maybe other problems pop up?

Thks

Kees

Reply to
k.w
Loading thread data ...

Kees, Voor zover ik weet kan de versnellingsbak eruit, maar dan enkel langs onderen. Ik betwijfel of er plaats genoeg is door de vloerplaat weg te nemen. Vergis je niet, de versnellings- en transferbak zijn bija even groot als de motor zelf. Je zal de zetels er ook moeten uitnemen, wat toch ook een karwei is bij de oudere RR's. Vraag me niet hoe ik dat weet ;-)

Ikzelf heb reeds twee keer m'n V8 eruitgehaald ('82RR) en ware het niet dat ik de inox spaghetti-uitlaten moet demonteren zou dat niet eens zo'n karwei zijn. Je dient weliswaar de hele voorbouw en de radiator te demonteren, maar alles is vlot bereikbaar. De bouten aan de koppelingsklok kunnen wel wat problemen geven, ik heb dat destijds opgelost door een ringsleutel (Engelse maat!) te plooien zodat ik makkelijker achter de motor kon komen.

Een dag voorbereiding, één dag een girafje huren, motor eruit, koppeling vernieuwen, er terug in en een dag terug monteren. Moet te doen zijn.

Groeten, Pros België

English translation on simple demand ;-)

Reply to
aghasee

On or around Wed, 27 Sep 2006 11:03:57 +0100, aghasee enlightened us thusly:

that's easy for you to say...

Reply to
Austin Shackles

On or around Wed, 27 Sep 2006 16:14:00 +0200, "k.w" enlightened us thusly:

I rather doubt you can on a Range Rover. You can on a series or 90/110 by removing the seat box and floor panels, and the gearbox tunnel piece. Even then, I ended up splitting the gearbox and T-box removing them in 2 stages, although it was a ZF auto and therefore not standard.

Reply to
Austin Shackles

Renewing the dry clutch on a Defender fitted with a ZF auto? That's a novel experience you had there Austin ;-)

Huw

Reply to
Huw

On or around Wed, 27 Sep 2006 23:55:48 +0100, "Huw" enlightened us thusly:

well, you know me - if it's not something different, I'm not interested. Actually, it was a clutch failure - A clutch in the box.

Reply to
Austin Shackles

MotorsForum website is not affiliated with any of the manufacturers or service providers discussed here. All logos and trade names are the property of their respective owners.